PENERBIT UPSI

Pencarian kata kunci, ISBN, tajuk buku, nama penulis dan sebagainya

|

|

|

|

|

|

Untuk Menjadi Peneraju dalam Penerbitan Ilmiah Bertaraf Dunia

 

Agama

 

Bahasa & Sastera

 

Sains Sukan

 

Modul

 

Teknologi Maklumat

 

Biologi

 

Seni

 

Jurnal

 

Ekonomi

 

Fizik

 

Geografi

 

Umum

 

Terbitan Khas

 

Kanak-kanak

 

Kimia

 

Komunikasi

 

Matematik

 

eBook

 

Pendidikan

 

Buku Terjemahan

Bahasa / Language

Tarikh kemaskini laman sesawang :7 September 2017

Pendidikan Kanak-Kanak: Berkeperluan Khas

ISBN: 978-967-0480-51-0

Penulis: Mohd Zuri Ghani

Tahun: 2014

Bidang: Pendidikan

RM 40.00 RM 32.00

Sinopsis

Kandungan

Komen

Pendidikan dan teori hasil pembacaan penulis dalam menangani kanak-kanak khas membuahkan penulisan Pendidikan Kanak-Kanak Berkeperluan Khas ini. Penggabungjalinan antara pengalaman penulis dan teori yang dikemukakan dalam buku ini cuba membawa pembaca untuk memahami dengan lebih jelas mengenai kanak-kanak berkeperluan khas. Perbincangan mengenai teori, model, terapi. strategi, proses pengajaran, dan pembelajaran, penglibatan ibu bapa serta ahli profesional dalam berhadapan dengan kanak-kanak berkeperluan khas telah sedikit sebanyak memberi pendedahan kepada pembaca agar lebih memahami keperluan kanak-kanak khas. Cadangan dan pendedahan kepada pembaca agar lebih peka dan turut sama memainkan peranan sebagai masyarakat dalam melakar masa depan yang lebih bermakna kepada mereka yang berkeperluan khas. Selain itu, pembaca juga turut didedahkan dengan senario yang mungkin boleh digunakan pakai atau diaplikasikan dalam berhadapan dengan mereka yang berkeperluan khas. Kebolehan danhak keistimewaan mereka tidak seharusnya diketepikan. Mereka juga merupakan insan yang harus dibela dan diberi pendidikan yang sewajarnya.

Teori Perkembangan Kanak-kanak

Model dan Program Intervensi Awal

Terapi Seni dan Permaianan

Strategi Intervensi Awal untuk Kanak-kanak Berkeperluan Khas

Strategi Meningkatkan Kemahiran Kognitif

Proses Pengajaran Pembelajaran untuk Meningkatkan Komunikasi

Proses Pengajaran Pembelajaran untuk Meningkatkan Perkembangan Motor

Penglibatan Ibu Bapa dan Ahli Profesional Lain dalam Program Intervensi Awal

Perancangan Perkhidmatan Keluarga Individu (RPKI)

Teknik Pengesanan dan Penilaian Kanak-kanak Khas

Pengubah Suaian Pengajaran dan Pembelajaran

Hak Cipta © 2016 Penerbit UPSI | Reka Bentuk oleh Penerbit UPSI

Penafian: Universiti Pendidikan Sultan Idris dan Penerbit Universiti tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini.